خواص سیاه دانه

۱۴ آذر ۱۴۰۲
۱۰:۲۰:۲۵
سارا
نظرات (0)

نحوه استفاده از سیاه دانه

با توجه به اینکه از خاصیت خاصی سیاه دانه برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود، نحوه مصرف آن متفاوت است. برای درمان مشکلات گوارشی، روزانه چند قطره روغن سیاه دانه را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و میل کنید یا یک استکان سیاه دانه را با یک لیتر آب جوشانده و همراه با عسل یک هفته ناشتا مصرف کنید.

مصرف برای تسکین درد مفاصل

برای تسکین درد مفاصل، یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب‌شده را با نصف فنجان روغن زیتون ترکیب کرده و مخلوط را روی نواحی دردناک بمالید. با مصرف مداوم سیاه دانه یا روغن آن، سیستم ایمنی بدن قوی‌تر می‌شود. می‌توانید پودر سیاه دانه را به عنوان ادویه در خورشت، ماست یا سالاد اضافه کنید. اگر از خستگی مداوم رنج می‌برید، صبح‌ها چند قطره روغن سیاه دانه، عسل و چند پر نعناع به چای اضافه کرده و مصرف نمایید. این ترکیب در مدت ۱۰ روز انرژی از دست‌رفته را جبران می‌کند.

برای بیماران شیمی‌درمانی

روغن سیاه دانه بهترین داروی گیاهی برای بیماران شیمی‌درمانی است که از نارسایی و اختلال کلیوی رنج می‌برند. مصرف این روغن از دفع پروتئین از ادرار جلوگیری می‌کند و کراتین موجود در خون را مهار می‌کند.

برای جوش‌های زیرپوستی

تخم سیاه دانه و روغن کنجد بهترین ماسک برای درمان جوش‌های زیرپوستی و جوش‌های چرکی است. حتماً به میزان مصرف روغن توجه کنید، زیرا زیاده‌روی می‌تواند منافذ پوستی را ببندد. اگر سیاه دانه را به‌شکل نیم‌کوب میل کنید، خواص آن بیشتر می‌شود.

جویدن سیاه دانه صبح ناشتا

جویدن سیاه دانه صبح ناشتا باعث خروج مواد شیمیایی و سموم از کبد می‌شود. این عملکرد کبد را تنظیم کرده و نفخ شکم و گاز معده را کاهش می‌دهد. جویدن سیاه دانه صبح ناشتا علاوه بر اینکه یکی از روش‌های عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است، بدن را در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌کند.

مقدار مصرف در روز
مقدار مصرف سیاه دانه در روز تا ۲ گرم به‌صورت خام است. اگر سیاه دانه را به‌شکل نیم‌کوب میل کنید، خواص آن بیشتر می‌شود.

استفاده با پنیر

برای استفاده از خواص سیاه دانه همراه با پنیر، سیاه دانه خام را روی پنیر بپاشید. مصرف سیاه دانه بوداده‌شده یا پودر سیاه دانه با پنیر توصیه نمی‌شود.

تهیه معجون سیاه دانه و عسل

معجون سیاه دانه و عسل یکی از درمان‌های معجزه‌آسای گیاهی است که برای درمان بیماری‌های مختلف توصیه می‌شود. برای تهیه معجون، سیاه دانه را به صورت نیم‌کوب درآورده و با نسبت ۱ به ۳ با عسل ترکیب کرده و مصرف کنید.

بهترین زمان مصرف

بهترین زمان برای مصرف سیاه دانه و عسل صبح‌ها و به‌صورت ناشتا است. روزی یک قاشق چای‌خوری یا یک قاشق مرباخوری از ترکیب سیاه دانه با عسل کافی است تا از خواص سیاه دانه بهره‌مند شوید.

مقدار مجاز مصرف

مقدار مجاز مصرف سیاه دانه در روز اگر به شکل روغن باشد، ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری است. اگر سیاه دانه به شکل کپسول باشد، روزی ۲ عدد کپسول مقدار مجاز مصرف آن در روز است (هر کپسول ۱۰۰۰ میلی‌گرم سیاه دانه دارد).

منبع


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رژیم و لاغری است.